11. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 11. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Dawn of Man
Strategiczne 1 marca 2019
Dawn of Man stanowi połączenie survivalu i city buildera. Zadaniem gracza jest poprowadzenie osady osadzonej w prehistorii, zaczynając od epoki kamienia łupanego, na epoce żelaza kończąc. Za produkcję gry odpowiada studio Madruga Works.
Kroniki Czarnego Księżyca
Strategiczne 27 czerwca 1999
Zostań dzielnym i nieustraszonym rycerzem, opowiedz się po jednej ze stron konfliktu toczącego się w przepięknej fantastycznej, pełnej magii krainie i walcz w obronie interesów swojego władcy.
Ósmy cud świata
Strategiczne 12 marca 2004
Czwarta odsłona cyklu „Cultures”, łącząca w sobie elementy prostej przygodówki oraz strategii czasu rzeczywistego. Jej akcja rozgrywa się po wydarzeniach zaprezentowanych w „Northland” (trzeciej części serii „Cultures”).
Warlords: Battlecry II
Strategiczne 12 marca 2002
Warlords: Battlecry II jest kontynuacją wydanej w 2000 roku strategii czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG, stworzonej przez ekipę deweloperską Strategic Studies Group. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Etherii, targanym przez konflikt, w którym uczestniczy 12 ras. Gracz wybiera frakcję, której poczynaniami będzie kierował poprzez postać głównego bohatera.
Alien Nations
Strategiczne 20 marca 1999
Alien Nations to gra strategiczna, której akcja rozgrywa się w fantastycznej krainie zamieszkałej przez trzy różne nacje: waleczne Amazonki, przebiegłych Sajikisów oraz odważnych Pimmonów.
Emergency 3
Strategiczne 21 stycznia 2005
„Emergency 3” to kolejny już tytuł wchodzący w skład serii słynnych gier strategicznych. Podstawowym czynnikiem, który odróżnia te pozycje na tle konkurencyjnych produktów jest to, że gracz nie odbiera innym ludziom życia a je ratuje.
Shogun: Total War
Strategiczne 13 czerwca 2000
Opracowana przez brytyjskie studio Creative Assembly epicka gra strategiczna, przenosząca nas w czasy XVI-wiecznej Japonii. W grze Shogun: Total War jako głowa jednego ze szlachetnych rodów mamy za zadanie rozwijać własną prowincję celem zapewnienia sobie większej strefy wpływów w wyniszczonym wojną kraju. Rozgrywka toczy się niejako w dwóch aspektach, łącząc elementy strategii turowej z bitwami w czasie rzeczywistym.
Rise of Nations: Rise of Legends
Strategiczne 9 maja 2006
Sequel udanej gry strategicznej, która poruszała temat rozwoju naszej cywilizacji. Tym razem jednak, autorzy Rise of Nations postanowili zerwać ze znaną nam rzeczywistością i stworzyć strategię osadzoną w świecie gdzie magia miesza się z techniką.
Star Wars: Empire at War - Forces of Corruption
Strategiczne 24 października 2006
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do gry Star Wars: Empire at War, opracowane przez studio Petroglyph. Akcja opisywanego dodatku toczy się tuż po wydarzeniach opowiedzianych w pierwowzorze – zamieszanie powstałe w wyniku zniszczenia pierwszej Gwiazdy Śmierci wykorzystuje niejaki Tyber Zann, który zamierza zostać największym przestępcą w galaktyce od czasów Jabby Hutta.
Knights & Merchants: The Peasants Rebellion
Strategiczne 1 listopada 2001
Kontynuacja gry strategiczno-ekonomicznej Knights & Merchants: The Shattered Kingdom. Akcja osadzona została w anglosaskich realiach XIII wieku naszej ery, a zadaniem graczy jest zjednoczenie licznych mniejszych państewek i prowincji w jedno silne królestwo.
Symulator Misji Ratunkowych: Emergency 5
Strategiczne 28 listopada 2014
Piąta pełnoprawna część popularnej strategii RTS, poświęconej pracy służb ratowniczych. Seria zadebiutowała w 1998 roku, a za powstanie jej kolejnej odsłony odpowiadają ponownie twórcy cyklu z niemieckiego studia Sixteen Tons Entertainment. W grze wcielamy się w rolę koordynatora jednostek ratunkowych, pod którego kontrolą znajdują się oddziały straży pożarnej, policji, ratownictwa medycznego oraz służb technicznych.
Command & Conquer 3: Gniew Kane'a
Strategiczne 26 marca 2008
Oficjalny dodatek do gry Command & Conquer 3 wyprodukowanej w 2007 roku przez spadkobierców oryginalnych twórców serii ze studia EA Los Angeles. Fabuła rozszerzenia koncentruje się w całości na poczynaniach Bractwa Nod i jego charyzmatycznego przywódcy Kane’a. Kampania dla jednego gracza podzielona została na 3 niezależne rozdziały, których akcja toczy się na przestrzeni 20 lat.
Songs of Syx
Strategiczne 21 września 2020
Rozbudowana gra strategiczna z elementami symulacji, przywodząca na myśl takie tytuły jak RimWorld czy Dwarf Fortress. W Songs of Syx tworzymy od podstaw królestwo w krainie fantasy oraz toczymy bitwy z udziałem nawet 40 tysięcy jednostek.
Sudden Strike 4
Strategiczne 11 sierpnia 2017
Czwarta odsłona zapoczątkowanej w roku 2000 serii wojennych strategii czasu rzeczywistego studia Fireglow, której stworzenie po przejęciu praw do marki przez Kalypso Media, powierzono młodej ekipie studia Kite Games. Podobnie jak we wcześniejszych częściach cyklu, akcja Sudden Strike 4 osadzona została w czasach II wojny światowej.
Age of Empires: Definitive Edition
Strategiczne 20 lutego 2018
Odświeżona wersja gry Age of Empires, czyli strategii czasu rzeczywistego z 1997 roku. Odpowiedzialna za remake firma Microsoft zatroszczyła się nie tylko o znacznie poprawioną oprawę graficzną, którą wzbogacono o wsparcie dla rozdzielczości 4K, lecz także o nagraną od podstaw, symfoniczną ścieżkę dźwiękową.
American Conquest
Strategiczne 7 lutego 2003
Gra strategiczna czasu rzeczywistego zabierająca nas do czasów, gdy pierwsi Europejczycy dotarli do kontynentu amerykańskiego i rozpoczęli wielką kolonizację nowo odkrytych ziem. Zajmujemy się zarówno rozwojem gospodarczym i naukowym, jak i prowadzeniem wojen, w ramach których możemy rozegrać gigantyczne bitwy z maksymalnie 16 tysiącami jednostek.
Warhammer 40,000: Dawn of War II - Retribution
Strategiczne 1 marca 2011
Drugie samodzielne rozszerzenie do wydanej w 2009 roku strategii czasu rzeczywistego Warhammer 40,000: Dawn of War II. Akcję dodatku zatytułowanego Retribution osadzono 10 lat po wydarzeniach znanych z Chaos Rising. Mimo pokonania Czarnego Legionu oraz demona Ulkaira, walki nie ustały, a planeta Aurelia jest w dalszym ciągu areną szeregu konfliktów między kierującymi się własnymi motywacjami frakcjami.
Realpolitiks II
Strategiczne 12 maja 2021
Druga część serii gier strategicznych, w której stajemy na czele wybranego kraju i prowadzimy go do globalnej dominacji. W Realpolitiks II tylko od nas zależy, czy postawimy na rządy twardej ręki i działania wojenne, czy też poszanujemy zasady demokracji i prawa wolnego rynku.
Kozacy II: Bitwa o Europę
Strategiczne 19 czerwca 2006
Samodzielny dodatek do gry Kozacy II: Wojny Napoleońskie, strategii czasu rzeczywistego osadzonej w XIX-wiecznej Europie, stworzonej przez ukraińskie studio GSC Game World. Oprócz sześciu grywalnych państw obecnych w dwójce, rozszerzenie Kozacy II: Bitwa o Europę oferuje trzy nowe nacje: Hiszpanię, Księstwo Warszawskie i Konfederację Reńską.
Age of Empires: The Rise of Rome
Strategiczne 31 stycznia 1998
Dodatek do gry strategicznej czasu rzeczywistego pod tytułem Age of Empires, opracowany przez zespół Ensemble Studios. Rozszerzenie wprowadza cztery nowe cywilizacje, czyli Rzym, Kartaginę, Palmyrię oraz Macedonię i dodatkowe jednostki bojowe, których lista obejmuje opancerzone słonie, rydwany bojowe, jeźdźców na wielbłądach, procarzy, a także uzbrojone w płonące pociski galery. Dodatkowo, add-on wnosi nowe technologie pokroju logistyki, medycyny, pawęży i męczenników.
Empire Earth III
Strategiczne 6 listopada 2007
Empire Earth III to kolejna część popularnej serii strategii czasu rzeczywistego. Produkcja opracowana została przez firmę Mad Doc Software, która na swoim koncie ma też jej poprzednią odsłonę. W dalszym ciągu mamy do czynienia z grą typu RTS, ale jest ona o wiele bardziej dynamiczna niż pozostałe części serii.
Wyprawa na Północ
Strategiczne 4 grudnia 2002
Trzecia gra z przygodowo-strategicznego cyklu - Cultures. Tym razem główni bohaterowie muszą przeciwstawić się knowaniom złego boga Loki. Twórcy przygotowali dla kampanię składającą się z ośmiu głównych, rozbudowanych misji oraz szeregu map dodatkowych. Zabawę dodatkowo przedłuża edytor misji.
Dungeon Keeper (1997)
Strategiczne 26 czerwca 1997
Innowacyjna strategia czasu rzeczywistego osadzona w klimatach fantasy, przygotowana przez Petera Molyneux i jego studio Bullfrog Productions (znane m.in. z serii Populous i Syndicate). W odróżnieniu od popularnych w latach 90. dungeon crawlerów, w Dungeon Keeper gracz nie wciela się rządnego przygód herosa, lecz w demonicznego władcę podziemi. Głównym zadaniem jest tu budowa rozległej sieci lochów oraz obrona ich przed zakusami bohaterów.
WarCraft: Orcs and Humans
Strategiczne 11 marca 1994
Osadzona w realiach fantasy strategia czasu rzeczywistego, będąca debiutanckim dziełem amerykańskiego studia Blizzard Entertainment (działającego wcześniej pod nazwą Silicon & Synapse). Akcja gry WarCraft: Orcs and Humans osadzona została w fantastycznym świecie Azeroth, będącym areną konfliktu ludzi oraz orków, zaś gracze opowiadają się po jednej ze stron i próbują podbić lub obronić krainę.