21. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 21. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Castle Strike
Strategiczne 6 stycznia 2004
Strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez studio developerskie Related Design (autorzy m.in. No Man's Land oraz America). Jak wskazuje sam tytuł, zajmujemy się tutaj rozbudową własnego zamku, bronieniem go przed agresorami, a także przygotowujemy szereg ataków na fortyfikacje wroga.
Desert Rats vs. Afrika Korps
Strategiczne 5 kwietnia 2004
Taktyczny RTS pozwalający na wzięcie udziału w działaniach zbrojnych na północnoafrykańskim froncie II Wojny Światowej. Możemy pokierować zarówno siłami niemieckimi jak i brytyjskimi. Tryb solo oferuje długą na ponad 20 misji kampanię.
Korea: Zapomniany Konflikt
Strategiczne 7 listopada 2003
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się podczas konfliktu w Korei, w latach 1950 – 1953. Gracz staje się dowódcą elitarnego amerykańskiego oddziału specjalistów wykonujących zadania bojowe o niezwykłym znaczeniu strategicznym.
Empire of the Ants (2000)
Strategiczne 15 lipca 2000
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w świecie owadów, gdzie naszym zadaniem jest stworzenie prężnie rozwijającego się mrowiska.
Submarine Titans
Strategiczne 28 lipca 2000
Submarine Titans jest strategią czasu rzeczywistego (RTS) wyprodukowaną przez studio Ellipse. Akcja gry osadzona została w przyszłości. W wyniku zderzenia Ziemi z kometą ludzkość musiała schronić się w głębinach morskich. Gracze kierują poczynaniami jednej z trzech dostępnych frakcji - Białe Rekiny, Czarne Ośmiornice lub Silikoni (obcy), starając się przejąć kontrolę nad planetą.
Three Kingdoms: Fate of the Dragon
Strategiczne 14 marca 2001
Three Kingdoms: Fate of the Dragon jest strategią czasu rzeczywistego stworzoną przez studio Overmax Studio. Akcja gry osadzona została w II wieku naszej ery. Gracze wcielają się we władców jednego z trzech królestw walczących o przejęcie kontroli nad Chinami. Zgodnie z konwencję gatunkową, rozgrywka skupia się na budowaniu zaplecza gospodarczego oraz tworzeniu armii, która pokona przeciwników.
Hostile Waters: Antaeus Rising
Strategiczne 13 czerwca 2001
RTS wzbogacony o elementy gry akcji. Dzieło studia Rage Software przenosi nas do odległego roku 2032, kiedy to na świecie panuje pokój, a wszystkie narody dążą do stworzenia globalnej cywilizacji. Taka sytuacja nie jest na rękę byłym prominentom i wojskowym, którzy organizują tajną armię na wyspach Pacyfiku – wszystko po to, by zdestabilizować sytuację polityczną i powrócić do dawnego stylu życia. Tytułowy Antaeus, czyli ostatni z superkrążowników, jest jedyną nadzieją ludzkości.
Emergency: Fighters for Life
Strategiczne 21 sierpnia 1998
Gra strategiczno-symulacyjna w której możecie spróbować swych sił jako koordynator działań trzech niesłychanie istotnych dla działania aglomeracji miejskich służb, czyli policji, straży pożarnej oraz pogotowia ratunkowego.
Army Men: RTS
Strategiczne 27 marca 2002
Strategia czasu rzeczywistego z serii Army Men, w której przejmujemy dowodzenie nad armią plastikowych, zabawkowych żołnierzyków. W tej produkcji mamy za zadanie rozprawić się ze zdrajcą naszej frakcji. Twórcy przygotowali kampanię składającą się z 15 poziomów i 8 różnych aren (umiejscowionych w domu mieszkalnym). W grze pojawia się też rozgrywka wieloosobowa.
Victoria: Empire Under the Sun
Strategiczne 18 listopada 2003
Kolejna, piąta już część znanej serii gier strategicznych Europa Universalis, która przenosi nas w okres pomiędzy XIX wiekiem a pierwszymi dekadami wieku XX. Jest to czas, w którym dokonano wielu odkryć i postępów naukowych, jest to także okres krwawych starć Pierwszej Wojny Światowej.
Stalingrad (2005)
Strategiczne 11 marca 2005
Stalingrad to gra strategiczna czasu rzeczywistego, dokładnie odwzorowująca jedną z najsłynniejszych operacji II Wojny Światowej (17 lipca 1942 – 2 lutego 1943). Developerzy wprowadzili do własnego dzieła parę odrębnych kampanii bitewnych: pierwsza poświęcona działaniom niemieckiego Wehrmachtu, a druga traktująca o poczynaniach sił Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich.
Universe at War: Earth Assault
Strategiczne 10 grudnia 2007
Universe at War: Earth Assault to tytuł z gatunku strategii rozgrywanych w czasie rzeczywistym, stworzony przez studio Petroglyph, czyli ludzi odpowiedzialnych za powstanie Star Wars: Empire at War.
Warhammer: Mark of Chaos - Battle March
Strategiczne 16 marca 2008
Oficjalny dodatek do wydanej w 2006 roku bitewnej strategii czasu rzeczywistego Warhammer: Mark of Chaos studia Black Hole Games. Rozszerzenie zatytułowane Battle March oferuje całkiem nową kampanię fabularną, w której mamy okazję pokierować dwoma niedostępnymi w grze macierzystej sprzymierzeńcami Chaosu, czyli uzdolnionymi magicznie Mrocznymi Elfami oraz specjalizującymi się w bezpośredniej walce Zielonoskórymi.
World in Conflict: Soviet Assault
Strategiczne 10 marca 2009
World in Conflict: Soviet Assault jest dodatkiem do wydanej w 2007 roku strategii czasu rzeczywistego World in Conflict. Rozszerzenie pozwala spojrzeć na fikcyjne wydarzenia z okresu Zimnej Wojny z perspektywy drugiej strony. Deweloperzy ze studia Massive Entertainment przygotowali bowiem kampanię, w której gracz wciela się w radzieckiego żołnierza. Dodatek wprowadza również kilka nowych jednostek i map do rozgrywki multiplayer.
Stellaris: Apocalypse
Strategiczne 22 lutego 2018
Drugie duże rozszerzenie do kosmicznej strategii studia Paradox Interactive. Główną atrakcją są ogromne jednostki, w tym potężne Kolosy zdolne niszczyć całe planety. Oprócz tego pojawiły się nowe bonusy i ścieżki rozwoju dla fanów pokojowych rozwiązań oraz kosmiczni piraci.
Close Combat: The Bloody First
Strategiczne 3 października 2019
Kolejna odsłona cyklu taktycznych RTS-ów, stworzona przez koncern Matrix Games/Slitherine. Gracze przejmują kontrolę nad amerykańską Pierwszą Dywizją Piechoty (znaną pod nazwą Big Red One), biorąc udział w starciach na terenie Tunezji i w górach Sycylii, by ostatecznie trafić na plażę Omaha i uczestniczyć w lądowaniu w Normandii.
Dungeons II
Strategiczne 24 kwietnia 2015
Pełnoprawna kontynuacja oryginalnej strategii z 2011 roku, inspirowanej kultowym Dungeon Keeperem firmy Bullfrog. W grze studia Realmforge wcielamy się ponownie w postać mrocznego lorda władającego podziemnymi lochami. Tym razem jego ambicje sięgają jednak znacznie poza podziemia, a celem ataku stają się znajdujące na powierzchni ziemi ludzkie osady i zamki. Rozgrywka w Dunegons 2 toczy się zatem na dwóch płaszczyznach.
Driftland: The Magic Revival
Strategiczne 18 kwietnia 2019
Polska gra strategiczna w realiach fantasy, w której model rozgrywki plasuje się między podgatunkami RTS, god game i 4X. Stworzyło ją studio Star Drifters, uformowane przez współzałożycieli CI Games (Lords of the Fallen, Sniper: Ghost Warrior). Driftland: The Magic Revival zabiera nas do fantastycznego świata, który w wyniku wielkiej wojny magów rozpadł się na wiele małych kawałków.
Men of War: Wyklęci Bohaterowie
Strategiczne 12 kwietnia 2012
Kolejna odsłona cyklu gier strategicznych, opracowana przez wewnętrzny zespół firmy 1C – SoftClub. Produkcja podejmuje temat wydanego przez Stalina Rozkazu Nr 227, w myśl którego utworzono bataliony karne – składały się one ze skazanych oficerów, a przydzielano je do wykonywania najtrudniejszych, często samobójczych misji. Trzon gry stanowią cztery fabularne kampanie, których akcja została osadzona w latach 1942-1945.
Divinity: Dragon Commander
Strategiczne 6 sierpnia 2013
Osadzona w realiach fantasy strategia z elementami gry akcji oraz cRPG, stanowiąca spin-offową odsłonę cyklu Divinity. Fabuła Divinity: Dragon Commander przedstawia losy młodego spadkobiercy tronu, który jako smoczy rycerz walczy o przetrwanie królestwa Rivellon po śmierci swego ojca. Zabawa skupia się na trzech elementach: zarządzaniu krajem, wydawaniu rozkazów strategicznych (np. przesuwanie podległych oddziałów na mapie) oraz dowodzeniu w trakcie bitew.
Etherium
Strategiczne 25 marca 2015
Osadzona w realiach science-fiction strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez niezależne francuskie studio Tindalos. Akcja gry koncentruje się na toczonej w odległej części kosmosu wojnie trzech imperiów, rywalizujących o dostęp do cennego tytułowego surowca – etherium.
Supreme Commander 2
Strategiczne 2 marca 2010
Supreme Commander 2 to druga odsłona utrzymanej w klimatach science-fiction RTS-owej serii, autorstwa deweloperów ze studia Gas Powered Games. Fabuła gry kontynuuje wątek konfliktu pomiędzy frakcjami United Earth Federation, Cybran i zakonu Illuminati, które po 25 latach pokoju ponownie rozpoczęły wojnę między sobą. Przejmując dowodzenie nad jedną ze stron, gracze tworzą zaplecze surowcowo-produkcyjne i budują armie potężnych maszyn, zdolnych zniszczyć wrogów.
SpellForce 2: Faith in Destiny
Strategiczne 19 czerwca 2012
Drugie rozszerzenie do wydanej w 2006 roku gry SpellForce 2, stanowiącej kolejną odsłonę popularnej serii łączącej elementy strategii oraz RPG. Za przygotowanie dodatku odpowiada indyjskie studio Trine Games, mające na swoim koncie także dodatki do Gothica 3 i The Guild 2. W odróżnieniu od poprzedniego rozszerzenia tym razem mamy do czynienia z produkcją samodzielną. Oferuje ona nową kampanię jednoosobową, której akcja toczy się 4 lata po wydarzeniach ukazanych w Dragon Storm.
Combat Mission: Afghanistan
Strategiczne 13 września 2010
Strategia wojenna, której akcja toczy się podczas radzieckiej interwencji w Afganistanie w latach 1980-1987. Możliwe jest objęcie dowództwa zarówno nad wojskami obu stron konfliktu Gra koncentruje się na maksymalnym realizmie pola walki. Wszystkie ważne elementy takie jak broń, pojazdy, wpływ terenu, morale jednostek itp. zostały odwzorowane zgodnie z rzeczywistością.